Dieta na nartach

Dieta na nartach

Przygotowując się do wyjazdu na narty lub też snowboard myślimy zazwyczaj tylko o sprzęcie oraz ubraniu. Warto jednak pomyśleć również o odpowiedniej diecie, ponieważ podczas tak aktywnego ruchu spalamy ponad 500 kcal. Co w takim razie jeść, aby zimowy urlop był tylko przyjemnością? 

W tym czasie nasza dieta powinna spełniać dwie najważniejsze funkcje: przyspieszać regenerację po tak dużym wysiłku oraz rozgrzewać wyziębiony mrozem organizm. 

Najlepiej, aby składa się z węglowodanów złożonych – dostarczają one dużą dawkę energii, sporej ilości białka – wzmacnia mięśnie i kości oraz koniecznie musimy na bieżąco uzupełniać płyny. Należy pamiętać, że intensywny wysiłek fizyczny może prowadzić do odwodnienia organizmu. Przed wyjściem na narty koniecznie trzeba zjeść pożywne oraz energetyczne śniadanie. Często w hotelu mamy wykupioną opcję śniadania oraz obiado-kolacji, która zazwyczaj odbywa się po godzinie 18.00. Nie jest dobrym pomysłem najadanie się „na zapas” czy do syta, gdyż po obfitym posiłku pozostaje uczucie ciężkości i senności. Warto na stok wyposażyć się w drugie śniadanie, kanapki lub energetyczne batoniki. W takich warunkach, koniecznie pamiętajcie o babcinych radach – weźcie termos a w nim gorącą herbatę z sokiem malinowym.  Herbatę możecie zastąpić zupą. Świetnie sprawdzi się rosół z kurczaka lub zupa z krewetkami z dodatkiem imbiru. 

Odradzamy alkohol, sprawi tylko złudne wrażenie rozgrzania powodując utratę panowania nad deską, a dodatkowo wzmoże pragnienie.  Jako przekąski można zabrać suszone owoce oraz bakalie. 

Po całym dniu na stoku koniecznie musicie zjeść posiłek bogaty w białko, ponieważ odpowiednio skomponowane danie pomoże pozbyć się bólu oraz przyspieszy regenerację mięśni. Polecamy chude mięso z kurczaka, ryby, twaróg oraz jajka. Niestety nie jest to dieta austriacka, dlatego warto zwrócić uwagę na menu będąc w hotelowej restauracji. Po całodziennym szusowaniu na stoku nasze oczy będą chciwe na golonki, zapiekanki, pizze. Jednak, aby utrzymać formę na cały urlop, koniecznie wybieracie dane bogate w ryż, makaron oraz kasze.